Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, widok na Kanał Portowy,
Obraz pochodzi z ok. 1900 r.  Dodano: 2019-10-31 10:57
  Wyświetlono: 2043      

Gdańsk, widok na Kanał Portowy,

Klimatyczny widok na Kanał Portowy od strony Zakrętu Pięciu Gwizdków. Po lewej stronie widać Magazyn Solny nr 1, w głębi komin rafinerii cukru Zucker Rafinerie Danzig, a po prawej niewielkie budynki z namiotowymi dachami, tzw."kochhausy". Domki były otynkowane na żółto, ustawione na Westerplatte ok. 1809 r. Kuchniami opiekowały się wdowy po portowych pilotach. Obieg 1899 r.

Podobne zasoby:

XX w.

Gdańsk, wejście do portu

W 1837 r. Nowy Port liczył 2090 mieszkańców, w 1859 – 2900 mieszkańców, a w 1869 roku już 6019 mieszkańców.
ok. 1940

Gdańsk do 1945 roku

Ratusz Głównego Miasta. Fotografie z albumu należącego do anonimowego żołnierza niemieckiego zawierający z okresu jego służby wojskowej w latach 1939-1941. Wśród zdjęć dotyczących szkolenia i szlaku bojowego znajdują się także te wykonane w Gdańsku na przełomie 1939 i 1940 roku. Najprawdopodobniej w czasie wolnym od służby właściciel albumu wykonał serię zdjęć przedstawiających zabudowę miejską Gdańska, Westerplatte, cmentarz centralny (Srebrzysko) oraz zamek w Malborku i zabudowania znajdujące się na Helu. Zakaz kopiowania, zasób dostępny w zbiorach Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, sygnatura: MIIWS/RZ/9520/13
1904

Gdańsk, ulica Oliwska w Nowym Porcie

Tramwaj przedsiębiorstwa Danziger Elektrische Strassenbahn na ulicy Oliwskiej. Dwa małe domki nosiły numer 27-26, kamienica 25. W lewym górnym rogu widać szczyt poczty.
1909

Gdańsk, przystań promowa na Westerplatte

Przy przystani na Westerplatte znajdowały się kawiarnie i punkty gastronomiczne. Znajdowała się również poczekalnia z dobrą restauracją. Wiodła stąd aleja do wydzielonych sektorów plażowych.
1942

Gdańsk, w kanale portowym

Po roku 1945 Nowy Port nie odzyskał kolorytu dzielnicy portowej.
ok. 1920

Gdańsk, molo wschodnie w Nowym Porcie

Zakończenie falochronu, zwanego molem wschodnim. Była to kamienna konstrukcja z lat 1824-44 (9 m szerokości i 831 m długości - najdłuższe molo w Europie). Na końcu mola znajdowała się latarnia (1843 r.). Wzdłuż mola biegł drewniany pomost, a obie budowle połączone były mostkiem. Latarnię pocięto na złom w 2012 r. Obieg 1922 r.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij