Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk Zielony Most, Danzig Grüne Brücke
Obraz pochodzi z ok. 1910 r.  Dodano: 2019-11-06 17:11
  Wyświetlono: 2937      

Gdańsk Zielony Most, Danzig Grüne Brücke

Gdańsk, Zielony Most - łączący dwa brzegi Starej Motławy - do 1945 r. zwodzony. Dzięki takiej funkcji możliwe było przepływanie większych jednostek, kiedy przęsła mostu były podniesione. W XX w. przez ten most przebiegała linia tramwajowa łącząca Główne Miasto z Długimi Ogrodami i Dolnym Miastem.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk Główne Miasto - nad Motławą, Danzig Recht Stadt - An der Motlau

Gdańsk, Główne Miasto. Widok na Starą Motławę. Na pierwszym planie Most Zielony pochodzący z 1883 r. stalowy, na betonowych podporach, umieszczony tu w miejscu wcześniejszego drewnianego, wybudowanego wg. projektu Dirca Danilsa w 2 poł. XVI w. oraz Brama Zielona zbudowana przez Regniera z Amsterdamu oraz Hansa Kramera z Drezna. Most Zielony łączy Długie Pobrzeże z Wyspą Spichrzów (pod nim przepływa Stara Motława).
ok. 1910

Gdańsk, Żuraw i statki na Motławie

Długie Pobrzeże (Lange Brucke) i Żuraw z lewej strony. Po prawej brzeg Wyspy Spichrzów i w Oddali Ołowianka z elektrownią miejską. Na Motławie umiarkowany ruch statków.
ok. 1910

Gdańsk, fragment Zielonej Bramy, Danzig Partie am Grünen Tor

Widok na Główne Miasto od strony Starej Motławy: w głębi widoczne wieże Ratusza Głównego Miasta i kościoła Wniebowzięcia NMP. Na pierwszym planie kamieniczki znajdujące się wzdłuż nabrzeża Motławy, po prawej strony fragment Zielonej Bramy wraz z Zielonym Mostem.
ok. 1900

Gdańsk, Długie Pobrzeże i Brama Chlebnicka

Widok na Długie Pobrzeże - odcinek między Bramą Zieloną a Chlebnicką.
ok. 1900

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok na Zieloną Bramę i Zielony Most. Za mostem Długie Pobrzeże i Dom Przyrodników. Na moście piesi i wozy konne.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij