Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Orły Polskie
Obraz pochodzi z ok. 1930 r.  Dodano: 2019-12-09 09:39
  Wyświetlono: 2429      

Gdańsk, Orły Polskie

Pocztówka przedstawia trzy zdjęcia Orłów Polskich na fasadach budowli gdańskich. Od góry: na Zielonym Moście, na Wysokiej Bramie (Bramie Wyżynnej) i na Ratuszu Staromiejskim.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk Zielona Brama i Zielony Most, Danzig Grünes Tor u.

Brama została zbudowana była w 2 - ej poł. XVI w. zastąpiła gotycka Bramę Kogi. Najpierw budowę nadzorował Regnier z Amsterdamu, następnie Hans Kramer. Nadano jej cechy niderlandzkiego manieryzmu. Miała pełnić funkcję rezydencji królewskiej w Gdańsku, czego zaniechano. Odbyła się tutaj jedynie uczta ku czci królowej polskiej Marii Ludwiki Gonzagi, która przybyła drogą wodną z Francji do Gdańska. Most Zielony został zbudowany w 2 - ej poł. XVI w. wg. proj. Dirca Danielsa w miejscu Mostu Kogi. W 1883 r. drewniany most zastąpiono stalowym, opartym na betonowych podporach, w 1928 r. zmodernizowany.
ok. 1940

Gdańsk, Widok na Zielony Most i Wyspę Spichrzów

Widok z Długiego Pobrzeża na Zielony Most i Wyspę Spichrzów. Na przyczółku Mostu Zielonego stał budynek Kasy Miejskiej (Sparkasse).
ok. 1905

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok na Zieloną Bramę i Zielony Most. Za mostem Długie Pobrzeże i Dom Przyrodników.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok od strony Zielonego Mostu na Bramę Zieloną. Widoczny pałąk rozpinający trakcję tramwajową umożliwiając podnoszenie przęseł Mostu Zielonego.Fotografia pochodzi z albumu "Danzig und Umgebung in Bildern".
ok. 1910

Gdańsk, Nabrzeże Wyspy Spichrzów

Widok na Motławę i Długie Pobrzeże z nabrzeża Wyspy Spichrzów. Z prawej strony widoczne spichlerze.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij