Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny
Obraz pochodzi z ok. 1945 r.  Dodano: 2020-02-23 10:03
  Wyświetlono: 5306      

Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny

Widok od ulicy Długie Ogrody na ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy (z lewej) i Szafarnia (z prawej). W oddali ruiny budynków przy ulicy Stągiewnej.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk, Brama Stągiewna

Stągiewka, inaczej Konwia Śmietanowa, też miała kiedyś dach stożkowy. Obecnie ma dach pulpitowy, jednospadowy. Na ostatniej, siódmej, kondygnacji Stągwi umieszczano armaty.
ok. 1910

Gdańsk Stara Pakownia, Danzig Alte Seepackhof

Widok na Starą Motławę wzniesioną w 1649 r. przez Georga Strakowskiego na Wyspie Spichrzów, z fasadą frontową od strony Nowej Motławy. Był to magazyn drobnicy, towarów opakowanych (worki, paczki, bele). Po prawej stronie zdjęcia wylot ul. Stągiewnej z Bramą Stągiewną.
ok. 1900

Gdańsk, Most Stągiewny

Widok na Most Stągiewny wraz z Bramą Stągiewną. Most miał konstrukcję stalową, był obrotowy (obrót w prawo), jednoramienny.
ok. 1945

Gdańsk, Ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny

Widok od ulicy Długie Ogrody na ruiny Baszty Stągiewnej i Most Stągiewny. Widoczne skrzyżowanie z ulicami Szopy (z lewej) i Szafarnia (z prawej). W oddali ruiny budynków przy ulicy Stągiewnej. Z prawej strony ułożone cegły z rozebranych budynków ulicy Długie Ogrody.
ok. 1910

Gdańsk, Brama Stągiewna

Brama Stągiewna z basztami na tle Wyspy Spichrzów.
1920-08-02

Gdańsk, Baszta (Brama) Stągiewna

Na pierwszym planie widoczny nieistniejący dzisiaj Most Rogoźników. Wiadomo o nim tyle, że zbudowano go po przekopaniu ramienia Nowej Motławy w 1576 roku. Był wówczas mostem drewnianym, zwodzonym. Most do połowy XIX wieku był zamykany na noc. W 1892 r. został zastąpiony konstrukcją metalową i zaczął funkcjonować jako most zwodzony z dwuklapowym przęsłem środkowym, drogowo-tramwajowy. Otwieranie mostu było możliwe ręcznie a później zastosowano elektryczny mechanizm zwodzenia mostu. Na drugim planie Baszta Stągiewna i ulica Motławska.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij