Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Zielona Brama
Obraz pochodzi z ok. 1910 r.  Dodano: 2019-12-04 23:33
  Wyświetlono: 2473      

Gdańsk, Zielona Brama

Rycina Petera Willera z roku 1638 - 1642 przedstawiająca Zieloną Bramę i Zielony Most. Ryciny ilustrowały księgę Reinholda Curicke "Historyczny opis miasta Gdańska” ("Der Stadt Dantzigk historische Beschreibung") napisaną w latach 1638-1642. Księga została wydana dopiero w 1687. Powodem opóźniania wydania była zawarta w książce krytyka władz Gdańska i pozytywne uwagi o kalwinizmie, którego wyznawcą był autor.

Podobne zasoby:

ok. 1940

Gdańsk, Widok na Zielony Most i Wyspę Spichrzów

Widok z Długiego Pobrzeża na Zielony Most i Wyspę Spichrzów. Na przyczółku Mostu Zielonego stał budynek Kasy Miejskiej (Sparkasse).
ok. 1900

Gdańsk, Długie Pobrzeże i Brama Chlebnicka

Widok na Długie Pobrzeże - odcinek między Bramą Zieloną a Chlebnicką.
ok. 1900

Gdańsk, Zielona Brama

Widok na Zieloną Bramę i Zielony Most. Opis na kartce: Zielona Brama Kartka pochodzi z albumu złożonego przez R. Czarlińskiego. Album zawiera 11 kartek pocztowych wydanych przez wydawnictwo Stengel &Co., G.m.b.H, Dresden. Okładka albumu tekturowa, kolor bordo. Na okładce znajduje się napis Gdańsk, dane wydawcy i ozdobne, secesyjne motywy roślinne.
ok. 1930

Gdańsk, Wyspa Spichrzów

Widok na Wyspę Spichrzów od strony wschodniej. Pierwszy od prawej spichlerz Czerwone Serce, obok niego Szabla. Czwarty od prawej (w środku) Madonna, obok niej z lewej Czarny Krzyż (z nadbudówką). Widoczne worki to korek wypornościowy.
ok. 1900

Gdańsk, Zielony Most

Widok na Zielony Most. Po lewej stronie obrazu Brama Zielona, po prawej Wyspa Spichrzów. W tle widoczna Brama Chlebnicka i wieża Obserwatorium (obecnie w tym budynku znajduje się Muzeum Archeologiczne.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij