Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk Bilet na tramwaj
Obraz pochodzi z ok. 1940 r.  Dodano: 2022-09-23 22:21
  Wyświetlono: 2556      

Gdańsk Bilet na tramwaj

Bilet na tramwaj o wartości 25 fenigów. Na bilecie przedstawiono schemat gdańskiej sieci połączeń tramwajowych.

Podobne zasoby:

ok. 1910

Gdańsk, Dwór Artusa

Pocztówka z grafiką przedstawiająca Dwór Artusa.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama z mostem zwodzonym, Danzig Grünes Thor mit aufgezogener Brücke

Na zdjęciu widoczny jest Most Zielony (którego zachodni przyczółek rozpoczyna się przy Zielonej Bramie), jako zwodzony, dwuklapowy. Dzięki odpowiedniemu mechanizmowi możliwe było podnoszenie przęseł mostu, co umożliwiało żeglugę Starą Motławą nawet dużym jednostkom pływającym.
ok. 1900

Gdańsk - Oliwa, wieża widokowa na Wgórzu Pachołek (Karlsberg)

Neogotycka murowana wieża widokowa ufundowana w 1882 r. przez cesarza Wilhelma I (w miejsce dotychczasowego pawilonu widokowego), wysadzona w powietrze 23 III 1945 r. przez wojska niemieckie. Obecnie w tym miejscu żeliwna wieża widokowa z 1945 r., zmodernizowana w 2009 r. Wzgórze Pachołek wznosi się u zbiegu ulic: Opackiej i Spacerowej.
ok. 1910

Gdańsk, Likwidacja fortyfikacji miejskich, Danzig Niederlegung der Festunswälle

Miasto w trakcie niwelacji nowożytnych fortyfikacji miejskich, która miała miejsce pod koniec XIX w. Zdjęcie pokazuje likwidację fortyfikacji ciągu zachodniego, w tym bastionu oraz wału św. Elżbiety. W głębi widoczny jest kościół św. Elżbiety, z charakterystyczną wieżą nakrytą latarnią.
ok. 1910

Gdańsk, Ulica Łąkowa

Ulica Łąkowa (Weidengasse) w kierunku Długich Ogrodów (Langgarten). Z prawej strony widoczne skrzyżowanie z ulicą Stefanii Sempołowskiej (Hirschgasse) Przedwojenna nazwa ulicy Łąkowej pochodziła od wierzb, którymi w połowie XVII w. był obsadzony rów melioracyjny pośrodku tej ulicy. Pozostałością rowu jest alejka biegnąca środkiem ulicy.
ok. 1910

Gdańsk, wschodnie molo na Westerplatte

Wschodnie molo na Westerplatte liczyło 831 m długości i było dłuższe od sopockiego mola. Było drewniane i biegło wzdłuż kamiennego falochronu, na końcu którego znajdowała się latarnia.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij