Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, Długie Pobrzeże
Obraz pochodzi z 1958-09-09.  Dodano: 2019-12-04 23:33
  Wyświetlono: 3225      

Gdańsk, Długie Pobrzeże

Zdjęcie przedstawia dwie osoby pozujące na nabrzeżu Motławy z widokiem na Wyspę Spichrzów (z magazynami wybudowanymi w miejscu zniszczonych spichlerzy). Na tylnej stronie zdjęcia data 14 września 1958 roku i pieczątka zakładu fotograficznego Foto-Am. Alfred Ponner

Podobne zasoby:

ok. 1908

Gdańsk, Brama Chlebnicka

Widok z ulicy Chlebnickiej na Bramę Chlebnicką. Przez światło bramy wyziera fragment spichlerza z Wyspy Spichrzów. Na pierwszym planie gdańskie przedproża.
1950

Gdańsk zabytkowy w roku 1950

Stan Bramy Zielonej po wojnie. Widać ustawione podpory. Miejsce, na którym stoi brama, należy do najważniejszych w historii Gdańska. Tutaj od wieków krzyżowały się dwie główne arterie miasta – wodna i lądowa, tu funkcjonowała najstarsza przeprawa przez Motławę. Pierwszy most, zwany mostem Kogi istniał już w 1357 r. Obok stała wielka waga miejska (mała była pod Ratuszem). W kronikach zanotowano zawalenie się mostu, już zwodzonego, w 1512 r., przy czym „utopiło się wiele osób”.
ok. 1900

Gdańsk, Brama Zielona, Grünes Thor

Widok od strony Wyspy Spichrzów na Bramę Zieloną i nabrzeże na tyłach ulicy Powroźniczej. Liczne nadbudówki, wiszące pranie na dachu.
ok. 1910

Gdańsk, Zielona Brama i Zielony Most

Widok od strony Zielonego Mostu na Bramę Zieloną. Widoczny pałąk rozpinający trakcję tramwajową umożliwiając podnoszenie przęseł Mostu Zielonego.Fotografia pochodzi z albumu "Danzig und Umgebung in Bildern".
ok. 1910

Gdańsk Zielona Brama i Zielony Most, Danzig Grünes Tor u.

Brama została zbudowana była w 2 - ej poł. XVI w. zastąpiła gotycka Bramę Kogi. Najpierw budowę nadzorował Regnier z Amsterdamu, następnie Hans Kramer. Nadano jej cechy niderlandzkiego manieryzmu. Miała pełnić funkcję rezydencji królewskiej w Gdańsku, czego zaniechano. Odbyła się tutaj jedynie uczta ku czci królowej polskiej Marii Ludwiki Gonzagi, która przybyła drogą wodną z Francji do Gdańska. Most Zielony został zbudowany w 2 - ej poł. XVI w. wg. proj. Dirca Danielsa w miejscu Mostu Kogi. W 1883 r. drewniany most zastąpiono stalowym, opartym na betonowych podporach, w 1928 r. zmodernizowany.
ok. 1950

Gdańsk, Widok przez Bramę Chlebnicką na ulicę Chlebnicką

Widok przez Bramę Chlebnicką na ruiny ulicy Chlebnickiej, w oddali widoczna wycieczka i stosy cegieł porozbiórkowych.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij