Muzeum Pomorza
Cyfrowe Muzeum Dziedzictwa Kulturowego Województwa Pomorskiego
Gdańsk, widok na okręty floty cesarskiej w Stoczni Cesarskiej
Obraz pochodzi z 1905 r.  Dodano: 2019-11-13 22:23
  Wyświetlono: 1929      

Gdańsk, widok na okręty floty cesarskiej w Stoczni Cesarskiej

Jesienią 1904 r. rozpoczęto w Stoczni Cesarskiej prace przygotowawcze do produkcji okrętów podwodnych.

Podobne zasoby:

1919

Gdańsk, żuraw młotowy "Dziadek"

Żuraw młotowy, zwany "Dziadkiem", został zbudowany w 1914 r. w Stoczni Schichaua. Mógł przenosić ładunki o wadze do 250 ton. Miał 60 m wysokości.
ok. 1920

Gdańsk, Stocznia Cesarska

Stocznia Cesarska (Kaiserliche Werft) powstała na mocy rozporządzenia króla pruskiego jako Stocznia Królewska 1 maja 1844 r. (Cesarska od 1871 r.). Obieg przed 1922 r.
ok. 1900

Gdańsk, Stocznia Cesarska (Kaiserliche Werft)

Fragment Stoczni Cesarskiej. Taką nazwę przyjęła w 1871 r. Stocznia Królewska. Jej początki sięgają 1844 r. - utworzono wtedy zimową bazę postojową dla korwety szkolnej "Amazone". Z czasem przekształciła się ona w stocznię. W 1922 r. przyjęła nazwę Stocznia Gdańska.
1939

Gdańsk - Nowy Port, powitanie okrętu, który wpłynął do portu

Najprawdopodobniej na pocztówce został uwieczniony moment powitania przez Niemców okrętu SMS Schleswig - Holstein, który wpłynął do gdańskiego portu (ciągnięty przez holownik) 25 VIII 1939 r. Zacumował przy nabrzeżu portowym naprzeciw Westerplatte. Tego dnia wizytował go Wysoki Komisarz Ligi Narodów, Carl Burckhardt oraz Komisarz Generalny RP w Gdańsku, Marian Chodacki. O godz. 18 holowniki przeholowały okręt w rejon Twierdzy Wisłoujście, gdzie wyokrętowano oddziały szturmowe. W głębi polska poczta morska przy obecnej ul. Chodackiego 26.
1927

Gdańsk, Stocznia Gdańska Danziger Werft

Stocznia Gdańska (Danziger Werft) powstała w 1922 r. z przekształcenia Stoczni Cesarskiej.
ok. 1910

Gdańsk, Polski Hak, Danzig Hafen

Widok na Polski Hak, czyli obszar i nabrzeże przy ujściu Motławy do Martwej Wisły, na wprost Kanału Kaszubskiego. W XVI - XVII w. granica pomiędzy portem wewnętrznym a zewnętrznym. Ulubione miejsce postoju polskich flisaków. Począwszy od 2 poł. XIX w. teren poddany zabudowie przemysłowej; powstała tu m. in. Stocznia Devrienta.

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij